חלון ממ"ד לא נסגר

מה לעשות אם חלון הברזל בממ"ד לא נסגר בעת אזעקה

תוכן עניינים

חלון ממ"ד ברזל לא נסגר- במקרה של אזעקה, חלון הברזל בממ"ד צריך להיות סגור. כדי לספק את ההגנה המקסימלית מפני רסיסים והדף. אך לעיתים עשוי לקרות מצב שבו לא ניתן לסגור את חלון הברזל בזמן. במצב כזה, חשוב לפעול בצורה הכי בטוחה שניתן ולבצע את הפעולות הבאות:

סגור את חלון הזכוכית

אם חלון ממ"ד ברזל לא נסגר, יש לסגור את חלון הזכוכית באופן מידי. אמנם חלון הזכוכית אינו מספק את אותה רמת ההגנה כמו חלון הברזל. אך הוא יכול להקטין את הסיכון לפציעה במקרה של הדף.

מצא מקום הכי מוגן בממ"ד

במקרה שאין אפשרות לסגור את חלון הברזל, יש למצוא את המקום הכי מוגן בתוך הממ"ד. מומלץ לשבת מתחת לחלון, צמוד לקיר, כך שהסיכון לפגיעה מרסיסים קטן ככל האפשר. יש לזכור שהמיקום מתחת לחלון, כשהוא קרוב לקיר, מצמצם את הסיכוי לפגיעה ישירה במקרה של חדירת רסיסים.

אם אפשרי, מצא ממ"ד קומתי או חדר מדרגות

אם יש מספיק זמן, כדאי לצאת לממ"ד קומתי או לחדר מדרגות, או אפילו לממ"ד של שכן. כל מקום שמספק יותר הגנה מהמצב הנוכחי יכול להוות פתרון טוב יותר.

הישאר רגוע ופעל במהירות

במצב חירום, הזמן פועל נגדנו ולכן חשוב לפעול במהירות, אך גם להישאר רגועים. יש לבצע את הפעולות בצורה מסודרת כדי להבטיח את הבטיחות המקסימלית שלך ושל המשפחה שלך.

זכור, המטרה היא למזער את הסיכון ככל האפשר ולהתאים את הפעולות שלך למצב בשטח. הישיבה מתחת לחלון, קרוב לקיר, יכולה לצמצם את הסיכון לפגיעה מרסיסים במידה ויש חדירה. בכל מקרה של ספק, תמיד כדאי למצוא את המקום הכי מוגן שניתן להגיע אליו בזמן הקצר ביותר.

לאחר האזעקה: תיקון ובדיקת ממ"ד

לאחר שהאזעקה מסתיימת, חשוב לבדוק את מצב חלון הברזל ולבצע תיקון חלון ממ"ד במידת הצורך. בנוסף, יש לוודא שהדלת של הממ"ד פועלת בצורה תקינה, ואם יש בעיות בסגירתה, מומלץ לבצע תיקון דלתות כדי להבטיח שהממ"ד יספק את ההגנה הנדרשת גם בעתיד.

מאמרים נוספים
בונים ממד חדש
מה לבדוק כשבונים ממ"ד חדש

בניית ממ"ד חדש בבית דורשת תשומת לב לפרטים רבים כדי להבטיח שהמבנה יהיה בטוח, איכותי ועומד בדרישות החוקיות. הנה כמה נקודות מרכזיות שיש לבדוק בתהליך הבנייה: תקנות ובירוקרטיה אישורים והיתרים לפני שמתחילים בתהליך הבנייה, חשוב

קרא עוד »
ממד מציל חיים
איך ממ"ד הציל חיים

סיפורי הצלחה: איך ממ"ד הציל חיים מבוא ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) הוא חלק בלתי נפרד מהאדריכלות המודרנית בישראל. כאשר מדברים על ההגנה שמספקים הממ"דים, מדובר לא רק בהקפדה על התקנות אלא גם על סיפורים מרגשים

קרא עוד »